Producenci

Statystyki

Categories stats:
359
New products stats:
110
On sale stats:
64

Lotnictwo Francji do 1940

Przed drugą wojną światową samoloty malowano jednobarwnie jednak samoloty w zależności od przeznaczenia malowane były różnymi kolorami.

1.Samoloty używane w dzień z poszyciem metalowym pozostawione były w naturalnym kolorze.

2.Samoloty kryte płótnem malowano na kolor ciemnozielony (Vert Emailite) lub khaki, części metalowe pozostawiono nie pomalowane.

3. Samoloty używane do działań w nocy, części płócienne na kolor ciemnozielony (Vert Emailite) lub czekoladowy (Chocolate) części metalowe pozostawiano niepomalowane.

 

 

W okresie Kryzysu Monachijskiego (1938) wprowadzono nakładanie kamuflażu ochronnego na samoloty głównie na samoloty z pokryciem metalowym, które do tej pory były pozostawione w naturalnym kolorze metalu.

1. Powierzchnie górne i częściowo boczne to pokryto kolorem ciemnozielonym (Protective Vert) pozostałe pozostawiono w kolorze metalu. (Protective Vert – była tą samą farbą co Vert Emailite, niemniej położona na olejny podkład dawała nieco inny głębszy odcień)

2. Powierzchnie górne i boczne malowano dwoma kolorami ciemnozielonym (Protective Vert) oraz sienna (Brun Fonce) natomiast dolne szaro-niebieskie (Gris Bleu Clair) przejścia pomiędzy kolorami były zarówno ostre jak i płynne w zależności od techniki malowania.

3. Powierzchnie górne i boczne malowano kolorami khaki i zielonym (Vert) powierzchnie dolne dolne szaro-niebieskie (Gris Blue Fonce)

4. Trójbarwny układ plam na górnych i bocznych powierzchniach stosowany w dwóch wariantach, polegający na nałożeniu na kolor podstawowy dwóch barw.

Początkowo kolorem podstawowym był khaki od 1939 roku szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

- w pierwszym wariancie stosowano kolory zielony (Vert), sienna (Brun Fonce), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

- w drugim wariancie, khaki, brązowy (Brun Fonce), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

zdarzało się że w obydwu wariantach jeden z kolorów zamieniany był ochrą (Ombre Calcienne)

Układ plam był dowolny jedynie na samolotach Potez 63-11 i LeO-451 stosowano jednolity schemat producenta.

Po wybuchu wojny wprowadzono kolejne kombinacje trójbarwnego kamuflażu:

- khaki, sienna (Brun Fonce), zielony (Vert)

- khaki, zielony (Vert), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce

 Większość samolotów szkolnych pozostawiono w kamuflażu z przed 1938 roku.

 

\r\n \r\n \r\n

 


 

TABELA KOLORÓW

Wersje językowe

Zaloguj się

Zapytaj Sklepowego

Zapytaj Sklepowego 

607 589 975

Bank

PKO BP CBE-Inteligo
50 1020 5558 1111 1441 9950 0011

Przesyłamy :

paczkomat
DPD
Poczta Polska

Qr

qr

Płatności:

Przelew natychmiastowyDotPay

przelewy24

Certyfikat regulaminu

Jednym słowem

Sklep jest w trybie podglądu

{nocache:7e70ba46a5f20e014966d2425cdc7604#0}
Sklep internetowy Shoper.pl