Producenci
Nowości
 1:72 PZL.37 B II ŁOŚ - IBG 72515
1:72 PZL.37 B II ŁOŚ - IBG 72515
75,50 zł
szt.
 1:72 PZL.23 II KARAŚ - IBG 72508
1:72 PZL.23 II KARAŚ - IBG 72508
38,50 zł
szt.
1:200 IJN TAKAO 1945 - GPM 549
1:200 IJN TAKAO 1945 - GPM 549
186,50 zł
szt.
GWS WD 2019/02 White Dwarf [EN}
GWS WD 2019/02 White Dwarf [EN}
25,00 zł
szt.
1:72 Takom 5002 M1070 & M1000 w/D9R
1:72 Takom 5002 M1070 & M1000 w/D9R
238,50 zł
szt.
Telefon

607 58 99 75

Numer konta

PKO BP CBE-Inteligo
50 1020 5558 1111 1441 9950 0011

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Lotnictwo Francji do 1940

Przed drugą wojną światową samoloty malowano jednobarwnie jednak samoloty w zależności od przeznaczenia malowane były różnymi kolorami.

1.Samoloty używane w dzień z poszyciem metalowym pozostawione były w naturalnym kolorze.

2.Samoloty kryte płótnem malowano na kolor ciemnozielony (Vert Emailite) lub khaki, części metalowe pozostawiono nie pomalowane.

3. Samoloty używane do działań w nocy, części płócienne na kolor ciemnozielony (Vert Emailite) lub czekoladowy (Chocolate) części metalowe pozostawiano niepomalowane.

 

 

W okresie Kryzysu Monachijskiego (1938) wprowadzono nakładanie kamuflażu ochronnego na samoloty głównie na samoloty z pokryciem metalowym, które do tej pory były pozostawione w naturalnym kolorze metalu.

1. Powierzchnie górne i częściowo boczne to pokryto kolorem ciemnozielonym (Protective Vert) pozostałe pozostawiono w kolorze metalu. (Protective Vert – była tą samą farbą co Vert Emailite, niemniej położona na olejny podkład dawała nieco inny głębszy odcień)

2. Powierzchnie górne i boczne malowano dwoma kolorami ciemnozielonym (Protective Vert) oraz sienna (Brun Fonce) natomiast dolne szaro-niebieskie (Gris Bleu Clair) przejścia pomiędzy kolorami były zarówno ostre jak i płynne w zależności od techniki malowania.

3. Powierzchnie górne i boczne malowano kolorami khaki i zielonym (Vert) powierzchnie dolne dolne szaro-niebieskie (Gris Blue Fonce)

4. Trójbarwny układ plam na górnych i bocznych powierzchniach stosowany w dwóch wariantach, polegający na nałożeniu na kolor podstawowy dwóch barw.

Początkowo kolorem podstawowym był khaki od 1939 roku szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

- w pierwszym wariancie stosowano kolory zielony (Vert), sienna (Brun Fonce), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

- w drugim wariancie, khaki, brązowy (Brun Fonce), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce)

zdarzało się że w obydwu wariantach jeden z kolorów zamieniany był ochrą (Ombre Calcienne)

Układ plam był dowolny jedynie na samolotach Potez 63-11 i LeO-451 stosowano jednolity schemat producenta.

Po wybuchu wojny wprowadzono kolejne kombinacje trójbarwnego kamuflażu:

- khaki, sienna (Brun Fonce), zielony (Vert)

- khaki, zielony (Vert), ciemno szaro-niebieski (Gris Bleu Fonce

 Większość samolotów szkolnych pozostawiono w kamuflażu z przed 1938 roku.

 

\r\n \r\n \r\n

 


 

TABELA KOLORÓW

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
sm('webPush', ['61952ed1-fec1-48a3-af8f-a5d2598fb78c', '87600']);
Sklep internetowy Shoper.pl